Service på kundens villkor – ett samtal räcker

24 Center skickar ett proffs på plats, enligt husets eller fastighetsägarens behov

Läckande rör, kortslutning, stopp i avloppet. Fastighetsägare stöter på många olika situationer där det behövs hjälp av ett proffs. En del av problemen är akuta, som t.ex. läckande rör, medan andra är inte lika brådskande men ändå viktigt att få gjort som t.ex. installation av utebelysning. Oftast är största problemet att hitta det rätta proffset för jobbet.

  • Först måste man reda ut vilka tekniker det finns i närheten och efteråt måste man ringa runt tills man får tag på någon som kan ta emot jobbet. I mindre brådskande fall kan det ta flera veckor före teknikern kan utföra jobbet. Det för mycket tid och är krångligt. Det är där vi kommer in och löser problemet, berättar 24 Centers verkställande direktör Joose Pinomaa.

24 Center svänger om fastighetsteknikbranschen till kundens nytta och skickar en professionell tekniker på plats just då hus- eller fastighetsägaren behöver.

  • 24 Centers kund har makten. Då kunden ringer frågar vi när det behövs en tekniker på plats. Tack vare en innovativ plattform och ett brett nät av partners möjliggör vi att snabbt och behändigt föra tillsammans professionella fastighetstekniker och fastighetsägare i behov av hjälp.  

Den finska serviceinnovationen 24 Center tar hand om akuta och mindre brådskande installationer och servicebehov inom fastighetsteknik. Via servicen får beställaren det närmaste lediga proffset enligt behov.

Endast ett samtal räcker

Det brukar ta en halv dag för fastighetsägaren att ta reda på vilka proffs som finns i närheten, vilket är bort från arbetstid eller fritid.

  • Största delen av den positiva feedbacken som kommer från kunderna brukar vara om hur lätt och bekymmersfritt det var att reda ut ärendet. Istället för att det tar hela dagen, så tar det bara 5 minuter och 24 Center tar hand om resten. Ett samtal räcker, säger Pinomaa.

24 Centers specialitet är nämligen kundbetjäning och kunderfarenhet. Servicen täcker inte enbart att skicka en tekniker på plats utan också allt från första kontakten till slutrapportering.

När man beställer en service eller tekniker via 24 Center får man med större sannolikhet ett proffs som gör ett bra arbete.

  • Ifall man ringer då teknikern är upptagen på ett jobb kan kvaliteten av kundbetjäningen vara lite si och så, ifall teknikern hinner svara överhuvudtaget. Hos oss har vi 100% fokus på kunden. Teknikerna kan koncentrera sig på det de kan bäst och vi koncentrerar oss på kundservicen.

Då man beställer en tekniker eller service via 24 Center får man med större sannolikhet en tekniker som gör ett snyggt jobb. Efter varenda utförda jobb får beställaren ett feedbackformulär där de kan svara fritt om erfarenheten. Det här försäkrar att det endast är bra samt pålitliga proffs i nätverket av partners. 

  • På månadsnivå utförs det över 1 000 beställningar. Det skapas också mycket data om partners nätverket.

I den här branschen är proceduren ny men i andra branscher har proceduren redan tagits i bruk eller så förväntas det att den redan finns. Under Covid-19 tiden har folk lärt sig att kräva digital service. Folk uppskattar sin egen tid mer än förr och tycker om att ta hand om saker digitalt, lätt och pålitligt, säger Pinomaa.

Senaste bloggar

10 sätt att spara energi
Allmän

10 sätt att spara energi

Tiden för årets högsta elkonsumtion är här, och många kommer ihåg förra vinterns toppar i elräkningarna. Vi uppmuntrar till att fortsätta spara el, eftersom små

Läs mer

Prenumerera på nyhetsbrev!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en förmån värd 100 kronor vid din nästa beställning.