Vattenlås

Byte av vattenlås

Illaluktande badrum

Det var december månad och julen började närma sig. Ett par från Stockholm hade fått leva med ett illaluktande badrum redan en stund. Husets rör hade spolats tidigare men lukten var kvar ännu. Paret hade fått som rekommendation att byta ut handfatets vattenlås, då det var mest sannolikt att det var där som felet befann sig. För att julen närmade sig så verkade det som att alla rörmokare hade fullt upp med det ena eller det andra. De valde att ännu testa ett ställe som kallas “24 Center”. 24 Center lovar på sina nätsidor hjälp snabbt på plats. Kundservicen svarade med det samma och gick igenom problemet samt tog upp all nödvändig information. Tillsammans kom beställaren och 24 Centers kundservice överens om ett datum när rörmokaren skulle komma på plats och byta ut vattenlåset. Paret ville att det skulle felsökas först, ifall det inte sen heller skulle vara vattenlåset som det är fel på.

Byte av vattenlås

På den överenskomna dagen kom rörmokaren på plats med vattenlås, verktyg och ett gott humör med vänligt leende. Teknikern kollade vattenlåset och konstaterade att nog var det därifrån som lukten kom. Det tog inte länge förrän vattenlåset var utfört och lukten försvunnit. Teknikern tackade för sig och fortsatte till sitt nästa uppdrag, det närmade sig semester och det var ännu mycket som skulle göras före det.

Feedback från arbetet

24 Center skickar ut ett feedbackformulär åt beställaren efter varenda uppdrag. I formuläret får beställaren berätta om sin upplevelse och värdera servicen på en skala från 1-10. Beställaren av det här arbetet var nöjd med arbetet, kundservicen och teknikern. Som vitsord gav beställaren både kundservicen och teknikern 8/10. Fri feedback på vad som skulle kunna förbättras: “Den är bra som den är”. Baserat på feedbacken kan man säga att den beställningen gick bra, vilket är alltid trevligt att höra.

Fakturering av arbetet

24 Center skickar fakturan inom 2 veckor att arbetet utförts. Eftersom i den här beställningen fanns allt material på plats hos beställaren så fakturerades det inte för material, endast arbetstimmar och ersättning för servicebil.

Servicebil: 690 kr

2h arbete: 1 380 kr

Rot-avdrag: – 414 kr

Sammanlagt:  1 656 kr

Kom ihåg att fråga om möjlighet av rot-avdrag. Kundservicen hjälper er med frågor om rot-avdrag, nödvändig information som behövs och ansöker om rot-avdrag för det utförda arbetet åt er. Rot-avdrag kan ansökas enbart för arbetstiden, inte material.

Ring 24 Center när du behöver rörmokare

Det här problemet och en massa andra löste sig tack vare 24 Center och våra samarbetspartners. Alla fall behöver inte vara lika akuta som detta, vi tar även emot mindre brådskande ärenden. Vid mindre brådskande ärenden kan du beställa online, men ifall du vill kan du även ringa kundtjänsten ifall du känner dig att du helst vill prata med någon först. Vi svarar i telefon 24/7 och ser till att du får den hjälp som du behöver. Ring 020 74 24 70 så hjälper vi.

Ifall du också fått problem med VVS hemma hos dig och behöver en kunnig rörmokare så ring 24 Center. Vi hjälper dig med rörmokare och VVS!

Dessa artiklar kan intressera dig

10 sätt att spara energi

10 sätt att spara energi

Tiden för årets högsta elkonsumtion är här, och många kommer ihåg förra vinterns toppar i elräkningarna. Vi uppmuntrar till att fortsätta spara el, eftersom små

Läs mer

Senaste bloggar

10 sätt att spara energi
Allmän

10 sätt att spara energi

Tiden för årets högsta elkonsumtion är här, och många kommer ihåg förra vinterns toppar i elräkningarna. Vi uppmuntrar till att fortsätta spara el, eftersom små

Läs mer

Prenumerera på nyhetsbrev!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en förmån värd 100 kronor vid din nästa beställning.