24 Center utvidgar sin verksamhet till Norge

24 Center utvidgar sin verksamhet till Norge

24 Center växer i de nordiska länderna och utvidgar sin verksamhet till Norge

Finsk utvecklad tjänsteinnovation 24 Center utökar sin verksamhet till Norge. Plattformen har tagit ett starkt grepp om den fastighetstekniska akutmarknaden både i Finland och Sverige och planerar att göra detsamma i Norge. 

Du har precis kommit tillbaka från en avkopplande veckas tropisk semester bara för att upptäcka att du tappat bort dina bilnycklar. När du står på flygplatsens parkering bredvid din låsta bil i en lätt sommarjacka medan en isande bris välkomnar dig tillbaka till ditt nordiska hem, försöker du desperat att hitta en låssmed som har jour, på din mobiltelefon, medan fingrarna börjar bli blå av kylan. Det är inte direkt nära till ett skämt eller skratt när den ena låssmeden efter den andra inte svarar i telefonen. Det borde inte vara så svårt att få hjälp, eller hur?

“Att få hjälp, särskilt i en nödsituation, borde kunna ske utan ansträngning”, säger Joose Pinomaa, VD på 24 Center. “ Vår tjänst bygger på idén att det finns ett telefonnummer du kan ringa, när som helst, vilken dag som helst på året och få den hjälp du behöver – snabbt. När det är som bäst kan vi till och med hitta den tekniker som behövs och skicka dem till platsen inom 15 minuter . Vi hittar den rätte, närmaste, lokalt tillgängliga tekniker som har rätt verktyg för att lösa nödsituationen”. 

Tjänsten är särskilt praktisk för de som behöver hjälp snabbt, står inför tekniska problem som de inte vet hur de ska lösa eller vilken typ av tekniker som behövs för att lösa det, eller helt enkelt uppskattar att inte behöva anstränga sig för att få den hjälp du behöver. 

Succe i Finland och Sverige – Hur går det i Norge? 

Tjänsten möjliggörs av en plattform som 24 Center har utvecklat internt och som är beprövad i flera år i både Finland och Sverige. “ Vi har löst de flesta knutarna genom aktiv feedback från våra kunder. Nu är vi redo att utöka vår tjänst till att täcka hela Skandinavien”, hävdar Pinomaa. 

“Norrmän har gett tjänsten ett varmt välkomnande baserat på de få månaders pilotperiod. Vi närmar oss snabbt riktmärket för 1000 förmedlade jobb i Norge”, säger 24 Centers norske teamleader, Jens Haug. 

“Vi norrmän, vi är ganska fördomsfria och tekniskt kunniga människor, vi ger en möjlighet till nya tjänsteinnovationer som lovar att göra våra liv enklare eller bättre, om de verkligen kan leverera’, fortsätter Haug med ett lätt flin och glimten i ögat. “Vi tror starkt på vårt uppdrag och vår potential till att innovera att hur vi löser fastighetstekniska problem och köper fastighetstekniska tjänster”.’

Det är inte ofta tjänsteinnovationer och nya plattformsekonomiska lösningar kommer från Finland till andra nordiska länder. Ofta är det tvärtom att innovationer från Sverige och Norge introduceras till Finland. “Det finns dock undantag och vi tror att vårt servicekoncept är tillräckligt starkt för att växa internationellt. Vi har aktivt utvecklat vår tjänst i flera år baserat på feedback från både konsumenter och de tekniska partnerföretagen, och löst det. Vi kan se en stark efterfrågan på vår tjänst både i Finland och Sverige, nu även i Norge”, säger Pinomaa. 

“Naturligtvis krävs det mod och mycket ansträngning och tro för en liten startup att expandera till nya marknader, även inom Skandinavien, men vi tror verkligen att vi löser ett verkligt problem för riktiga människor”.

Pilotperioden avslöjade en ökad efterfrågan på marknaden 

Servicekonceptet 24 Center har testats sedan december 2021 och får snabbt fäste och attraktion. Tjänsten har blivit väl antagen i Oslo och det omgivande Viken-området. “Vi tar i snitt 30 samtal om dagen och antalet samtal växer stadigt, oavsett om pilotperioden har varit ganska begränsat både geografiskt och begreppsmässigt. För närvarande har vi jour endast under kontorstid och vardagar, men vi siktar på att utöka våra jourtider mycket snart då vi ser att efterfrågan ökar”, fortsätter Haug.

Snabb expansion planerar att täcka hela Norge och till hela 24-7-konceptet

24 Center siktar på att utöka sin norska verksamhet till att täcka hela Norge i slutet av året och att utöka jourtiden från 08.00 till 20.00. Tiden får utvisa hur väl och hur snabbt norrmännen anammar det nya sättet att lösa tekniska problem och hur snabbt vi kan utöka utbudet och jourtiderna för att matcha den finska tjänsten med jour dygnet runt, varje timme och varje dag på året.

“Alla ska ha möjlighet att få hjälp när det behövs, inte bara när det är bekvämt för teknikern.” summerar Pinomaa. 

Finns det någon ytterligare information om fastighetstekniska nödsituationer eller om 24 Center vi kan tillhandahålla? Tveka inte att höra av er till oss! Du kan också besöka oss på www.24Center.se/media för mer information.

Andra artiklar du kan vara intresserad av:

10 sätt att spara energi

10 sätt att spara energi

Tiden för årets högsta elkonsumtion är här, och många kommer ihåg förra vinterns toppar i elräkningarna. Vi uppmuntrar till att fortsätta spara el, eftersom små

Läs mer »

Senaste bloggar

10 sätt att spara energi
Allmän

10 sätt att spara energi

Tiden för årets högsta elkonsumtion är här, och många kommer ihåg förra vinterns toppar i elräkningarna. Vi uppmuntrar till att fortsätta spara el, eftersom små

Läs mer

Prenumerera på nyhetsbrev!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en förmån värd 100 kronor vid din nästa beställning.